BF Bygg i landstoppen med fornøyde kunder
I TOPPEN: BF Bygg kan notere seg en femteplass i kåringen av beste kundetilfredshet blant hus- og hyttekjøpere i 2020. F.v.: Henrik Moen, Kathrine Tollan og Gunnar Bråten. Foto: Privat

I forrige uke kåret Prognosesenteret vinnerne av årets beste kundetilfredshet for 2020. BF Bygg Alvdal kan juble for en fin femteplass - blant hundrevis av hus- og hytteleverandører. 

Prognosesenteret måler hvilke firmaer som har de mest tilfredse hus- og hyttekundene i Norge. 

– Vi er kjempestolte av en femteplass! Når vi overleverer en bolig går det en spørreundersøkelse fra Prognosesenteret til kunden, og så måles vi ut fra resultatene kunden gir. Det er flere hundre hus- og hytteleverandører fra 48 ulike merkenavn som måles, og vi takker alle kundene våre for tilliten de viser oss når de velger osssom leverandør til sitt nye hus eller hytte, sier daglig leder Gunnar Bråten. 

GLADE: Fornøyde tømrere i BF Bygg ute på byggeplassen. F.v.: Ragnar Øien, Knut Måna Gjelten, Hans-Magnus Nygård, Gard Thorshaug og Torbjørn Sandli.

Høy score

Han takker også alle underentreprenørene som bidrar til et veldig bra sluttprodult. 

– Tilbakemeldingene fra KTI undersøkelsen vil vi ta med oss videre for å kunne gjøre en enda bedre jobb i årene som kommer. En av grunntankene våre er at vi skal ha et produkt kunden er fornøyd med, og vi har jevnt over hatt ganske høy score tidligere. Det er kanskje litt tilfeldigheter som slår inn, men vi har en veldig god svarstatistikk, sier Bråten. Over halvparten av kundene svarer nemlig når spørreundersøkelsen fra Prognosesenteret kommer. 

Motiverende

– Kravet for å havne i den nasjonale rankingen er 50 prosent svarrate, og over halvparten av kundene våre har svart. Det gir en bra status på ståa, sier Bråten, og legger ikke skjul på at det er god motivasjon videre. 

– Vi bruker det i personalmøter og i det videre arbeidet, for alt det er verd. Det er gøy å gjøre seg litt bemerket nasjonalt, og det er tydelig at vi har gjort noe riktig. Vi har ingen mulighet til å påvirke hva kundene svarer heller, for alle undersøkelsene går via Prognosesenteret, anonymt. Det er en veldig fair kåring, og samtidig en fjær i hatten, understreker Bråten.